Nevymieňajte paragón!

V článku s názvom "Paragón" ste sa dozvedeli, ako správne vypísať paragón, ak dôjde k prerušeniu prevádzky pokladnice.

Teraz si povieme, aké sú vaše povinnosti po tom, čo sa pokladnica opäť stane funkčná.

Často sa stáva, že zákazník sa vráti do predajne a žiada výmenu paragónu za pokladničný doklad. Takýto postup však zákon nepovoľuje! Paragón je riadny daňový doklad a nemožno ho dodatočne zamieňať za doklad z pokladnice.

Ako správne postupovať?

Je úplne jedno, či k prerušeniu prevádzky pokladnice došlo z dôvodu výpadku elektriky, internetu alebo inej poruchy pokladnice. Do desiatich kalendárnych dní po uplynutí mesiaca, v ktorom bola prevádzka registračnej pokladnice obnovená, do nej nablokujte všetky paragóny.

Originál pokladničného dokladu spojíte s kópiou paragónu a archivujete chronologicky (v časovej následnosti) počas piatich rokov.

Nevymieňajte paragón!
Vytvorené27. 9. 2016
Používame cookies

Táto stránka používa cookies na zlepšenie vášho užívateľského zážitku. Prečítajte si naše Zásady ochrany osobných údajov pre viac informácií.

Povoliť všetkoPodrobné nastavenie