V článku s názvom "Paragón" ste sa dozvedeli, ako správne vypísať paragón, ak dôjde k prerušeniu prevádzky pokladnice.
Teraz si povieme, aké sú vaše povinnosti po tom, čo sa pokladnica opäť stane funkčná.
Často sa stáva, že zákazník sa vráti do predajne a žiada výmenu paragónu za pokladničný doklad. Takýto postup však zákon nepovoľuje! Paragón je riadny daňový doklad a nemožno ho dodatočne zamieňať za doklad z pokladnice.
Je úplne jedno, či k prerušeniu prevádzky pokladnice došlo z dôvodu výpadku elektriky, internetu alebo inej poruchy pokladnice. Do desiatich kalendárnych dní po uplynutí mesiaca, v ktorom bola prevádzka registračnej pokladnice obnovená, do nej nablokujte všetky paragóny.
Originál pokladničného dokladu spojíte s kópiou paragónu a archivujete chronologicky (v časovej následnosti) počas piatich rokov.