Nevymieňajte paragón!

V článku s názvom "Paragón" ste sa dozvedeli, ako správne vypísať paragón, ak dôjde k prerušeniu prevádzky pokladnice.

Teraz si povieme, aké sú vaše povinnosti po tom, čo sa pokladnica opäť stane funkčná.

Často sa stáva, že zákazník sa vráti do predajne a žiada výmenu paragónu za pokladničný doklad. Takýto postup však zákon nepovoľuje! Paragón je riadny daňový doklad a nemožno ho dodatočne zamieňať za doklad z pokladnice.

Ako správne postupovať?

Je úplne jedno, či k prerušeniu prevádzky pokladnice došlo z dôvodu výpadku elektriky, internetu alebo inej poruchy pokladnice. Do desiatich kalendárnych dní po uplynutí mesiaca, v ktorom bola prevádzka registračnej pokladnice obnovená, do nej nablokujte všetky paragóny.

Originál pokladničného dokladu spojíte s kópiou paragónu a archivujete chronologicky (v časovej následnosti) počas piatich rokov.

Nevymieňajte paragón!
Vytvorené27. 9. 2016
Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povoliť všetkoNepovoľovať cookies