Čo robiť, keď nefunguje pokladnica?
Ak vaša pokladnica nie je schopná vystavovať pokladničné doklady jedinou náhradou je paragón, a nie príjmový alebo výdavkový pokladničný doklad.
Čo musí paragón obsahovať?
Paragón musí okrem iného obsahovať aj:
- Daňový kód elektronickej registračnej pokladnice alebo kód virtuálnej registračnej pokladnice
- DIČ alebo IČ DPH
- obchodné meno
- sídlo alebo miesto podnikania podnikateľa
- predajné miesto, ak je odlišné od sídla alebo miesta podnikania
Ak si chcete vypisovanie paragónov uľahčiť a hlavne zrýchliť, dajte si vyrobiť pečiatku, ktorá uvedené údaje bude obsahovať.
Čo robiť s paragónom
- Paragón sa vystavuje v dvoch vyhotoveniach, preto je najvhodnejšie používať samoprepisovacie paragóny.
- Originál paragónu musíte odovzdať zákazníkovi a kópiu si odkladáte.
- Paragóny musia byť číslované vzostupne bez prerušenia. Môže sa stať, že sa pomýlite alebo zákazník zistí, že na nákup nemá dostatočnú hotovosť, lebo platobný terminál bez prúdu tiež nefunguje, a teda platba kartou nie je možná. V prípade, že na paragónoch máte predtlačené číslovanie, archivujete 5 rokov originál aj s kópiou. Na chybný paragón je dobré zaznačiť si, čo sa stalo a prečo ste originál neodovzdali. Odporúčam vám kúpiť si paragóny bez číslovania. Pri neočíslovanom paragóne chybné doklady jednoducho zahodíte a na ďalšom doklade pokračujete s rovnakým číslom. Nečíslované paragóny si môžete kúpiť priamo v našom e-shope.
Aké sú vaše povinnosti po tom, čo sa pokladnica stane opäť funkčná, sa dozviete v článku s názvom "Nevymieňajte paragón!"
Vzor vyplnených paragónov