Paragón

Čo robiť, keď nefunguje pokladnica?

Ak vaša pokladnica nie je schopná vystavovať pokladničné doklady jedinou náhradou je paragón, a nie príjmový alebo výdavkový pokladničný doklad.

Čo musí paragón obsahovať?

Paragón musí okrem iného obsahovať aj:

  1. Daňový kód elektronickej registračnej pokladnice alebo kód virtuálnej registračnej pokladnice
  2. DIČ alebo IČ DPH
  3. obchodné meno
  4. sídlo alebo miesto podnikania podnikateľa
  5. predajné miesto, ak je odlišné od sídla alebo miesta podnikania

Ak si chcete vypisovanie paragónov uľahčiť a hlavne zrýchliť, dajte si vyrobiť pečiatku, ktorá uvedené údaje bude obsahovať.

Čo robiť s paragónom

  • Paragón sa vystavuje v dvoch vyhotoveniach, preto je najvhodnejšie používať samoprepisovacie paragóny.
  • Originál paragónu musíte odovzdať zákazníkovi a kópiu si odkladáte.
  • Paragóny musia byť číslované vzostupne bez prerušenia. Môže sa stať, že sa pomýlite alebo zákazník zistí, že na nákup nemá dostatočnú hotovosť, lebo platobný terminál bez prúdu tiež nefunguje, a teda platba kartou nie je možná. V prípade, že na paragónoch máte predtlačené číslovanie, archivujete 5 rokov originál aj s kópiou. Na chybný paragón je dobré zaznačiť si, čo sa stalo a prečo ste originál neodovzdali. Odporúčam vám kúpiť si paragóny bez číslovania. Pri neočíslovanom paragóne chybné doklady jednoducho zahodíte a na ďalšom doklade pokračujete s rovnakým číslom. Nečíslované paragóny si môžete kúpiť priamo v našom e-shope.

Aké sú vaše povinnosti po tom, čo sa pokladnica stane opäť funkčná, sa dozviete v článku s názvom "Nevymieňajte paragón!"

Vzor vyplnených paragónov

Paragón
Vytvorené7. 6. 2016
Tento internetový obchod ukladá cookies, ktoré pomáhajú k jeho správnemu fungovaniu. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Rozumiem